Veel gestelde vragen

 


 

Vanaf versie 2.64 staat standaard een online beep aan. De IQsafeLink™ geeft na het opstarten met een eenmalige laag-hoog melodie aan dat hij online is. Indien de internetverbinding ontbreek zal er eenmalig een hoog-laag melodie klinken en vervolgens een lage toon met een interval van 10 seconden.

 

Daarnaast kunt u middels de client tool inloggen. Indien u de box in de lijst ziet, is deze online.

 

 


 

Dit kunt u makkelijk achterhalen door naar de webinterface van uw IQsafeLink™ te gaan. Hiervoor dient u ingelogt te zijn middels de IQsafeLink™ Client. Klik vervolgens op "de wereldbol met het pijltje".   

Vanaf versie 2.64 staat de versie op de homepage.

 

 


 

Waarschijnlijk heeft u geen rechten om met deze IQsafeLink™ te verbinden. Raadpleeg uw collega/contactpersoon met adminstrator rechten om dit na te gaan.

 


 

IQsafeLink™ maakt gebruik van OpenVPN om een beveiligde verbinding te maken tussen client en server. Om deze verbinding te realiseren vereist OpenVPN administrator rechten. U dient de IQsafeLink™ Client dan ook als Administrator uit te voeren.
 
Indien u hier niet bevoegd voor bent, dient u contact op te nemen met uw ICT beheerder.
 

 

  • Waarom kan ik niet inloggen met de IQsafeLink™ Client?

​Kijk eerst na of u een internetverbinding heeft op uw PC/laptop. Indien dit het geval is en het probleem zich nog steeds voordoet, neem dan contact met ons op.

 


 

  • Waar vind ik uitleg over het gebruik van de IQsafeLink™ Client?

Kijk bij handleiding voor de gebruikershandleiding m.b.t. de IQsafeLink™ Client.

 

 

Via de 'IQsafeLink' adapter wordt er een VPN verbinding gemaakt met de IQsafeLink™ server. Hier krijgt u dan ook een OpenVPN ipadres toegekend vanuit deze server.
 
Via de 'IQsafeBridge' adapter wordt er een VPN verbinding gemaakt naar het LAN kant van de IQsafeLink™. U krijgt op deze adapter dan ook een ipadres binnen het bereik van de ingestelde Client Pool van uw IQsafeLink™.

 


 

Zie de handleiding voor een uitgebreide beschrijving.